Lounasviikko yliopistolla

Hellurei!

Psykan lähettiläs Anna kirjoittelee tänään meitä kaikkia koskevasta aiheesta - ruuasta. Moni opiskelija täyttää kupunsa päivittäin kampuksilta löytyvissä lounasravintoloissa. Opiskelijahintaisia ravintoloita löytyy kaikilta kampuksilta useita, joten lounaan perässä ei tarvitse koskaan lähteä kauas. Kela tukee opiskelijoiden ruokailua niin, että itselle maksettavaksi jää vain 2,60€. Kaikenkaikkiaan opiskelijahintaisia ravintoloita löytyy Jyväskylästä parikymmentä ja tarjolla on aina usempia vaihtoehtoja - valinnanvaraa siis riittää. Tässä postauksessa näkyy tällä kertaa vain kasvis- ja kalaruokia kirjoittajan valinnoista johtuen, mutta kaikista ravintoloista löytyy päivittäin myös useampi liharuoka. Katsotaan siis, miltä opiskelijan viikko näyttää lounaiden näkökulmasta!

Maanantai
Viikko aloitetaan soijatäytteisillä paprikoilla, joiden lisänä tarjoillaan jogurttikastiketta. Salaattipöydästä löytyy kasvisten lisäksi marinoituja vihreitä linssejä. Täytetyt paprikat ovat allekirjoittaneen herkkua, joten tämä on hyvä alku viikolle! Miinusta tulee siitä, että näitä saa ottaa vain kaksi.
Arvosana: 4/5

Tiistai
Tiistaina kasvisruokavaihtoehtona tarjolla on herkullista quornia tomaattikastikkeessa. Lisäkkeeksi valitsen riisin. Bonuksena vielä salaatin höysteenä tarjoiltavat oliivit - nam!
Arvosana: 5/5

Keskiviikko
Tänään lautaselle valikoituu monen vanha lemppari: perunamuusi ja sitruunaiset kalapalat kermaviilikastikkeella. Minulle ainakin maistuu!
Arvosana: 4/5

Torstai
Lounasvalikoimasta löytyy välillä eksoottisempiakin vaihtoehtoja. Tällä kertaa kyseessä on intialaisittain maustettu linssimuhennos. Omiin suosikkeihin tämä ei kuulu, mutta salaattipöydän viinirypäleet ilahduttavat.
Arvosana: 2/5

Perjantai
Viikon päätteeksi herkutellaan paputäytteisillä tacoilla! Tomaattisen täytteen ja smetanan yhdistelmä toimii hyvin. Salaattipöydästä mukaan tarttui tällä kertaa perinteisesti salaattia, tomaattia ja kurkkua. Arvosana: 3/5

Ja näin on lounasviikkoni päätöksessään. Osa ravintoloista palvelee myös lauantaisin, mutta itse kokkailen viikonlopun ruuat yleensä kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terveisin Anna
Lounasviikko yliopistolla Lounasviikko yliopistolla Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 6.05 Rating: 5