Studia-messut vuonna 2018

Moi ja terveiset Helsingistä!

Jyväskylän yliopisto ja myös osa opiskelijalähettiläistä oli alkuviikosta kaksi päivää Helsingissä, kun Messukeskuksessa järjestettiin Suomen suurimmat opintomessut. Välipalapatukoiden jakamisen lomassa oli ihana tavata paljon Jyväskylän yliopiston opintotarjonnasta kiinnostuneita ja vaihtaa heidän kanssaan ajatuksia siitä, miksi olisi hyvä suunnata juurikin Jyväskylään tekemään yliopisto-opintoja.

Välipalapatukat kävivät hyvin kaupaksi messueväänä!

EduFuturan ständillä riitti säpinää, kun messuvieraat pääsivät tapaamaan niin Jyväskylän yliopiston, Jyväskylän ammattikorkeakoulun kuin Gradian opiskelijoita ja henkilökuntaa.

Messujen ohjelmassa oli vaikka ja mitä! Tapahtumalavalla pääsi mm. kuuntelemaan Varusmiessoittokunan Showbandin musisointia.

Studentum-koulutussivuston ständillä messuvieraat pääsivät kertomaan opiskelupaikan valintaan liittyvistä huolista joulukuusen muodossa. Isoimpia huolia oli se, että saako jokainen haluamansa opiskelupaikan. Selvästi myös suuret muutokset hakuprosesseissa ihmetyttävät ja mietityttävät monia.

Jos opiskelupaikka yliopistossa ei heti aukea, opiskelijalähettiläät suosittelevat esim. kansanopistojen valmentavia linjoja. Ne vievät aina askeleen eteenpäin ja antava lisää valmiuksia haluamallesi alalle. Lisäksi yhteisöllisyys ja hassuttelu kuuluvat opistoissa asiaan, minkä kautta tulee luotua uusia ystävyyssuhteita!

Aalto yliopiston trampoliinipeli innoitti myös opiskelijalähettiläät hyppimään ja heräämään kunnolla uuteen päivään!

Jos kävit meitä moikkaamassa messuilla tai jos muutenkin jokin tietty ala kovasti mietityttää, niin ota meihin rohkeasti yhteyttä kysymyksien muodossa. Meillä on myös varjostamiseen mahdollisuus eli voit tulla muutamaksi tunniksi yliopistolle kiertelemään kyseisen alan opiskelijan kanssa tutustuaksesi, millaista on yliopisto-opiskelu sinua kiinnostavalla alalla. Pääset mukaan luennoille, pienryhmätunneille ja vaikka lounaalle!

Meidät tavoittaa esimerkiksi sähköpostitse opiskelijalahettilaat@jyu.fi

Jälleen oli huikeat Studia-messut. Lähettiläät kiittää jokaista kävijää!

Terveisin,
Ida-Sofia, varhaiskasvatustiede
Studia-messut vuonna 2018 Studia-messut vuonna 2018 Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 0.59 Rating: 5