Musiikkikasvatuksen opiskelijalähettiläs esittäytyy

Moikka!
Täällä kirjoittelee Sarri, musiikkikasvatuksen kolmannen vuoden opiskelija.

Olen kotoisin Helsingistä ja Jyväskylään muutin syksyllä 2016. Nyt ehkä mietit, että miksi ihmeessä jätin pääkaupunkiseudun taakseni, mutta voin kertoa, että hetkeäkään en ole katunut Jyväskylään opiskelun perässä muuttamista. Meillä Jyväskylän yliopistossa on valtavan tasokas musiikkikasvatuksen koulutusohjelma, josta valmistuu rautaisia musiikinopettajia! Täällä on mahtavaa porukkaa opiskelemassa, kaunis luonto ja pyörällä pääsee melkeinpä joka paikkaan!

Hakeuduin opiskelemaan musakasvatusta koska halusin tehdä rakkaasta harrastuksestani eli musiikista itselleni ammatin. Olen myös nuoresta asti halunnut opettajaksi, joten valinta oli helppo. Vahvin osaaminen musiikin saralla minulla on laulussa, mutta kädessä pysyy myös liuta erilaisia instrumentteja esimerkiksi sello, huilu, saksofoni, piano, kitara…

Musakasvatuksen opinnoissa yksi hieno puoli on se, että sivuaineena pystyy opiskelemaan itselleen toisen opetettavan aineen. Sivuaineena olen tehnyt draamakasvatuksen perusopinnot, joista olen saanut valtavasti tukea musaopeopintoihini. Aloitin tänä syksynä sivuaineena myös luokanopettajaopinnot. Yliopistossa on ollut hienoa huomata, että omasta opiskelupolusta on saanut tehdä ihan oman näköisensä!

Mieleistä vapaa-ajan puuhaa minulle on laulaminen, soittaminen, ulkoilu ja leipominen. Mun mielestä opiskelu on ihan parasta aikaa ja vie mennessään huikeisiin seikkailuihin! Opiskelun ohella on kuitenkin tosi tärkeää muistaa myös levätä, nähdä ystäviä ja perhettä. Varsinkin syksyn harmauden keskellä lataankin akkuja kotisohvalla teekupin kera.

Minulle voi laittaa kysymyksiä esimerkiksi koskien musakasvatuksen opintoja tai vaikkapa valintakokeisiin liittyen. Mukavaa alkanutta talvea kaikille!

Terkuin, Sarri

Musiikkikasvatuksen opiskelijalähettiläs esittäytyy Musiikkikasvatuksen opiskelijalähettiläs esittäytyy Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 3.04 Rating: 5