Fysiikan lähettiläs esittäytyy

Moikka!

Olen Paavo Rikkilä, viidennen vuoden fysiikan opeopiskelija Jyväskylän yliopistossa. Kirjoitin ylioppilaaksi 2011 ja aloitin opiskelun syksyllä 2012.

Viiden vuoden aikana olen ehtinyt puuhailla fysiikan opintojen parissa jo vaikka mitä. Mukaan on mahtunut esimerkiksi lukemista, laskemista, kesäharjoitteluita ja opettamista. Sivuaineinani luen matematiikkaa ja kasvatustieteitä, eli minusta tulee valmistuttuani fysiikan ja matematiikan opettaja.
Opiskelun ohella vapaa-ajalla soitan rumpuja ja poden huonoa omatuntoa siitä, että liikun liian vähän.

Tällä hetkellä touhuan kevääseen asti opettajaopintojeni parissa. Niihin kuuluu mm. harjoittelutuntien pitämistä normaalikoululla, tuntien seuraamista sekä opehuonesimulaatioita. Opeopintojen lisäksi keväällä luen ydinfysiikkaa ja matematiikkaa.

Mielestäni fysiikka ja sen opiskelu on älyttömän siistiä! Olen aina ollut kiinnostunut ongelmanratkaisusta ja siitä, miten asiat toimivat. Fysiikan parissa pääsee ymmärtämään maailmaa monelta eri kantilta. Ja myös ratkomaan niitä ongelmia.

Opiskelujen aikana olen päässyt työskentelemään opettamisen ja fysiikan parissa aina CERNissä asti. Fysiikan opiskelijoille löytyykin mukavasti erilaisia harjoittelupaikkoja kesäisin. Myös työmahdollisuudet valmistumisen jälkeen ovat laajat.

Tulevissa postauksissa tulen avaamaan opiskelua ja opiskelijaelämää fyysikkonäkökulmasta. Lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani mukaan seuraamaan blogia!

– Paavo, fysiikan lähettiläs
Fysiikan lähettiläs esittäytyy Fysiikan lähettiläs esittäytyy Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 11.57 Rating: 5