Suomen kielen opiskelijalähettiläs esittäytyy

Moi!

Tällä viikolla esittäydyn minä, Elina, viidennen vuoden opiskelija ja jokapaikan höylä.

Opiskelen sekä työkseni että harrastuksekseni. Valmistunen parin vuoden päästä superkasvattajaksi, eli äidinkielen ja kirjallisuuden, ilmaisutaidon sekä luokanopettajaksi. Lisäksi opiskelen puheviestintää ja päätoimitan ainejärjestölehteä, teen opiskelijalähettiläshommia, kuntoilen, kirjoitan blogia ja harrastan improvisaatioteatteria. Kaikki ihmisyyttä syleilevä on mielestäni älyttömän mielenkiintoista ja tärkeää. Olen onnekas saadessani tehdä monia asioita, joista nautin.

Toisin kuin monet, olen vielä toistaiseksi innoissani aloittamassa graduani oppilaiden osallistumisen tapoihin liittyen. Edustan sitä puolta yliopisto-opiskelijoista, joille tutkiminen ei välttämättä ole se sydämen asia, mutta haluan korostaa, että kaikille tutkimuksen loppuunsaattaminen ja raportointi on mahdollista. Kysymys on asenteesta.

Opiskelijalähettiläänä missioni on saada jokainen löytämään paikkansa maailmassa. Mikään ei ole parempi tunne kuin se, kun tietää mitä haluaa ja ymmärtää olevansa oikeassa paikassa. Jos et vielä tiedä, mitä haluat isona tehdä, tiedät todennäköisesti ainakin sen, mitä et ainakaan halua. Siitä pisteestä on hyvä lähteä liikkeelle. Maailmalle pitää uskaltaa olla avoin. Jos yliopisto-opiskelu herättää kysymyksiä, ota ihmeessä yhteyttä. Otan myös mielelläni vastaan ”varjostajia” opintoihini, eli käytännössä viettämään opiskelupäivää kanssani yliopistolla.

Yleensä yliopisto-opinnoilla pelotellaan, vaikka olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että lukio on yhteiskuntamme haastavin koulu. Kun olet sinua kiinnostavien opintojen parissa, motivaatio ja into selättävät pahimman stressin.

Ulkona sataa vettä. Se ärsyttää, mutta samalla kertoo siitä, että kevät on ihan pian täällä. Tsemppiä kaikkiin kevään koitoksiin! Muista, että ihan kohta on kesä.

Elina, suomen kielen opiskelijalähettiläs
Suomen kielen opiskelijalähettiläs esittäytyy Suomen kielen opiskelijalähettiläs esittäytyy Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 0.49 Rating: 5