Kampuksien esittely: Ruusupuisto

Moi!

Tästä alkaa postaussarja, jossa esittelemme teille Jyväskylän yliopiston eri kampuksia. Ensimmäisenä on luvassa Ruusupuisto, joka toimii kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnan tukikohtana. Annetaan kuvien puhua puolestaan!

Ruusupuisto

Ruusupuisto rakennus otettiin käyttöön syksyllä 2015, jolloin ensimmäiset opiskelijat astuivat sen ovista sisään. Rakennus koostuu neljästä eri "nopasta", joiden keskelle jää iso aula ja portaikko ylempiin kerroksiin. Rakennuksen löydät osoitteesta Alvar Aallon katu 9, aivan Keski-Suomen museon vierestä.
Käy sisään!
Ruusupuiston aula, josta löytyy myös vahtimestarien tiski.
Ruusupuiston portaikko

Ruusupuiston portaikossa on mukava istahtaa juomaan päiväkahvit ystävien kanssa ja vaihtaa kuulumisia. Toisinaan kaivamme läppärit esiin ja viimeistelemme opiskelutehtäviä. Aulan portaikko tarjoaa erinomaiset puitteet myös erilaisille juhlatilaisuuksille, konferensseille ja paneeleille. Tapahtumien johdosta portaikko täyttyy toisinaan niin opiskelijoista kuin yliopiston henkilökunnasta.

Opiskelijoiden käytössä olevat tietokoneet Ruusupuiston alakerrassa.

Ulkovaatteille löytyy omat säilytystilat portaikon alta.
Tavaroiden säilyttämiseen löytyy myös lukittavia kaappeja alakerroksesta.

Sonaatin ravintola Uno
Ravintola Uno on yksi Jyväskylän yliopiston ruokaloista ja se sijaitsee Ruusupuiston alakerrassa. Unosta löytyy niin kahvilapalvelut kuin kahden linjaston kasvispainotteinen lounas. Unossa on myös paistopiste, josta voi tilata suoraan annokseksi valmistettavan lounaan pieneen lisähintaan.

Kasvatustieteiden opiskelijoiden oma oleskelutila Ruusula
Ruusupuistossa sijaitsee myös kasvatustieteiden opiskelijoiden oma olohuone, jota kutsutaan Ruusulaksi. Sinne voi mennä yksin tai kavereiden kanssa keittämään kahvit, lojumaan sohvalle, keskustelemaan ajankohtaisista asioista tai vaikka pelaamaan erän "änäriä" PlayStation -pelikonsolilla.

Välillä opiskelijakin tarvitsee lepohetken.

Mitäs pelataan?

Toisen kerroksen oleskelutiloja

Parempia opiskelumaisemia on vaikea löytää!
Jyväskylä on tunnettu siitä, että suuri osa ihmisistä kulkee polkupyörillä kesät ja talvet. Myös Ruusupuiston edustalta löytyy pitkä rivi pyörätelineitä, joihin jättää kulkuvälineensä opiskelupäivän ajaksi. Ruusupuiston vieressä on myös pieni erillinen parkkipaikka autoille, mutta muistathan ostaa parkkilipun automaatista! Helpoiten pääset Ruusupuistoon kuitenkin kävellen, pyörällä tai linja-autolla, joka pysähtyy aivan Ruusupuiston viereen.

Luokkahuoneita löytyy useasta kerroksesta ja niissä kaikissa on hieman erilaiset kalusteet.

Hiljainen huone
Ruusupuistosta löytyy myös niin sanottuja hiljaisia huoneita, joihin voi vetäytyä opiskelemaan rauhassa tai kokoontua tekemään ryhmätyötä. Osassa pientiloista on muutama tietokone opiskelijoiden käytettävissä. Suurimmassa osassa niin luokkahuoneita kuin pienempiäkin tiloja on lasiseinä, jonka kautta luonnonvalo pääsee sisään.

Nähdään Ruusupuistossa!

Pääsiäisterveisin,
Ida-Sofia
Kampuksien esittely: Ruusupuisto Kampuksien esittely: Ruusupuisto Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 13.15 Rating: 5