Vieraiden kielten opiskelijalähettiläs esittäytyy

Moi!

Olen Pia ja opiskelen Jyväskylän yliopistossa englannin kieltä. Opiskelijalähettiläänä edustan englannin lisäksi myös muita vieraita kieliä, sillä niiden kaikkien opintosisällöt ja rakenteet ovat varsin samanlaisia.

Olen alunperin kotoisin pienehköltä paikkakunnalta Pohjois-Savosta. Kirjoitettuani ylioppilaaksi vuonna 2012 hain ja pääsin opiskelemaan. Jyväskylä oli ykkösvalinta, sillä se on hyvällä sijainnilla keskellä Suomea ja sopivan kokoinen tällaiselle maalaistytölle.

Jyväskylässä oli myös ainutlaatuinen mahdollisuus päästä opiskelemaan suoraan sekä englannin kieltä, että opettajan opintoja. Kirjallisen pääsykokeen lisäksi osallistuin siis opettajan soveltuvuushaastatteluun ja sain pääaineoikeuden englannin kieleen ja sivuaineoikeuden pedagogisiin opintoihin. Tämä on edelleen yksi Jyväskylän valttikorteista!

Pääaineeni englannin lisäksi opiskelen sivuaineina suomen kieltä, kirjallisuutta, suomalaista viittomakieltä, erityispedagogiikkaa ja kasvatustieteitä. Aikamoinen coctail siis, mutta se yliopistossa onkin parasta. Opintoni ovat jo maisterivaiheen loppuvaiheessa ja tarkoitukseni on valmistua ensi vuoden jouluksi. Takana on siis jo mieletön määrä hauskoja muistoja opiskelutaipaleen varrelta, mutta onneksi vielä ehtii hankkia niitä lisää!

Vapaa-aikani vietän yleensä joko kavereiden, kirjojen tai pelien parissa. Opiskelijalähettiläisyys tulee varmaan viemään ajastani isohkon osan, mutta odotan sitä innolla!

Jos siis jokin vieraiden kielten opiskelussa kiinnostaa, saa laittaa rohkeasti viestiä! Vastaan mielelläni ihan kaikenlaisiin kysymyksiin liittyen yliopistoon.

Törmäilemisiin!

Pia

Vieraiden kielten opiskelijalähettiläs esittäytyy Vieraiden kielten opiskelijalähettiläs esittäytyy Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 3.36 Rating: 5