Minusta tulee isona viestinnän asiantuntija!

Heippa!

Mun nimi on Anni ja opiskelen kolmatta vuotta viestintää Jyväskylän yliopiston humanis-yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa (HYTK) kieli- ja viestintätieteiden laitoksella (KiVi).
Huomasit varmaan, että pari blogitekstiä alempana on myös toinen esittely tulevasta viestinnän asiantuntijasta, Tarusta. Opiskelemme kuitenkin eri pääaineita, joten suosittelen lukemaan kummatkin kirjoitukset!

Miten Tarun opiskelema viestinnän johtaminen eroaa minun opiskelemasta viestinnästä?

Ero oli kenties helpompi ymmärtää silloin, kun pääaineemme nimet olivat vielä puheviestintä ja yhteisöviestintä. Entinen puheviestintä, eli nykyinen viestintä, keskittyy tutkimaan ihmisten välistä vuorovaikutusta. Yksinkertaistetusti, kaikki se mitä ja miten keskustelet eri ihmisten kanssa, tai jopa itsesi kanssa, kasvokkain tai teknologian välityksellä kiinnostaa meitä viestijöitä. Jyväskylän yliopistossa vuorovaikutuksen tutkimus keskittyy erityisesti työelämän kontekstiin, kuten esimerkiksi siihen, miten vuorovaikutus on yhteydessä työhyvinvointiin tai millaista vuorovaikutus työyhteisössä on ylipäänsä.

Viestinnän opiskelemisen lisäksi olen maustanut omia opintojani sivuaineopinnoilla. Olen tehnyt kursseja muun muassa kauppa- ja kasvatustieteellisestä tiedekunnasta toiveenani jatkaa vielä markkinoinnin opintoihin. Suomessa opiskelun lisäksi kävin myös Erasmus-vaihdossa Belgian Gentissä viime keväänä. Huippu kokemus!

Kampuksilla palloilun lisäksi olen ollut mukana ainejärjestömme Parkun toiminnassa tapahtumavastaavana. Ensi vuonna vastaavasti minut löytää JES (Jyväskylä Entrepreneurship Society) ry:n hallituksesta viestintävastaavan roolista. Hallitushommien lisäksi urheilen ja vietän aikaa ystävieni seurassa.

Mikä minusta sitten todellisuudessa tulee “isona” on asia, johon en ihan vielä itsekään tiedä vastausta. Tulevaisuudessa tulen kuitenkin olemaan jonkinlainen viestinnän asiantuntija!

Mikäli sinäkin haluaisit olla isona jonkinlainen viestinnän asiantuntija, heitä kyssäriä esimerkiksi meidän Facebook-sivujen kautta. Vastailen mielelläni kaikkeen, mikä mieleesi tupsahtaa!

Ollaanhan koodissa,
Viestinnän opiskelijalähettiläs Anni
Minusta tulee isona viestinnän asiantuntija! Minusta tulee isona viestinnän asiantuntija! Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 5.30 Rating: 5