Uusi lukuvuosi on alkanut

Lukuvuosi 2019-20 on polkaistu käyntiin!

Se tarkoittaa myös sitä, että opiskelijalähettiläät ovat palanneet kesälaitumilta takaisin sorvin ääreen. Tänä lukuvuonna opiskelijalähettiläitä on joka tiedekunnasta, joten voimme tarjota entistä monipuolisempaa lähettilästoimintaa. Uudet lähettiläät odottavatkin jo innokkaasti milloin pääsevät esittelemään omaa alaansa.

Lähettiläden joukossa jatkoi kaksi tuttuaa lähettilästä viime kaudelta: musiikkikasvatuksen lähettiläs Sarri ja yhteiskuntatieteen lähettiläs Juhani. Uusien lähettiläskasvojen esittelyt alkavat somessa ja blogissa pian. Pysy siis kanavalla!

Juhanin esittelyyn pääset täältä.
Sarrin esittely löytyy täältä.

Mitä lähettilästoiminta oikeastaan on?

Opiskelijalähettiläät ovat Jyväskylän yliopiston opiskelijoita, jotka kertovat korkeakouluopiskelusta ja opiskelijan elämästä Jyväskylässä. Pidämme esittelyjä yliopistolla sekä vierailemme paikan päällä lukioissa ja muissa oppilaitoksissa. Järjestämme myös etäesittelyitä virtuaalisesti.

Kerromme opiskelusta ja elämästä blogin lisäksi myös Instagramissa ja Facebookissa. Instagramissa on myös välillä huikeita kilpailuja, joista voi voittaa mahtavia palkintoja. Laita siis seurantaan Jyuopiskelijalahettilaat.

Meidät lähettiläät voi myös tavata muun muassa Studia-messuilla sekä Jyväskylän yliopiston Hakijanpäivässä marraskuussa. Messuilla lähettiläiden ja hakijoiden kohtaamiset ovat mieleenpainuvia, varsinkin jos lukuvuoden alettua törmätään kampuksella.

Meidän lähettiläiden päivää on myös mahdollista tulla seuraamaan yliopistolle varjostuksen muodossa puoleksi päiväksi. Silloin opiskelusta kiinnostunut hakija pääsee seuraamaan läheltä millaista opiskelu yliopistossa on. Tule siis kurkistamaan opiskelijan arkeen!

Esittelyt voivat olla esimerkiksi yliopiston opintotarjonnan yleisesittelyjä tai katsaus tarkemmin tiettyihin aloihin ja hakemiseen. Kerromme mielellämme myös Jyväskylässä asumisesta, opiskelijan rahankäytöstä, harrastusmahdollisuuksista Jyväskylässä ja kaikesta muusta mahdollisesta opiskelijaelämän osa-alueesta.

Opiskelijalähettiläät ovat hakijoita varten

Me lähettiläät teemme tätä työtä ennen kaikkea hakijoita varten. Vastaamme mielellämme kaikkiin hakijoita askarruttaviin kysymyksiin esimerkiksi mailissa ja somessa. Älä epäröi laittaa meille viestiä!

Nyt on loistava hetki laittaa lähettiläille vierailupyyntö osoitteeseen opiskelijalahettilaat@jyu.fi. Meihin voi olla yhteydessä myös somen kautta. Instagramissa meidät löytää nimellä @Jyuopiskelijalahettilaat ja Facebookissa @jyopiskelijalahettilaat.

Lisää lähettilästoiminnasta pääset lukemaan täältä.

Mukavaa syksyn alkua jokaiselle!

Sarri
Musiikkikasvatuksen opiskelijalähettiläs
Uusi lukuvuosi on alkanut Uusi lukuvuosi on alkanut Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 7.18 Rating: 5