Yhteishaku loppui - valintakokeet edessä

Yhteishaku on päättynyt tänään

Näin yhteishaun päättymisen korvilla on hyvä miettiä hetki tulevaa. Mitä se oikeastaan tarkoittaa, että hakemus tai hakemukset on nyt jätetty? Ainakin osalle hakijoista se tarkoittaa sitä, että valintakokeet ovat edessäpäin. Toiset ehkä preppaavat valmennuskurssilla tai lukevat pääsykoemateriaaleja. Osa hakijoista treenaa jotain tiettyä taitoa, esimerkiksi liikunnan tai musiikin parissa.

Mutta mieti hetki, että osa hakemuksen jättäneistä on tulevia Jyväskylän yliopiston opiskelijoita. Hurjaa vai mitä!? Ehkä se olet sinä!

Koska valintakokeet ovat tuloillaan, muutama sana niistä. Muista, että valintakokeisiin ei yleensä lähetetä erillistä kutsua. On siis äärimmäisen tärkeää merkata jo nyt kalenteriin, milloin valintakokeet ovat ja missä.

Tsekkaa myös etukäteen missä sijaitsee se rakennus, jossa valintakoe järjestetään. Mahdollisuuksien mukaan käy vaikka tsekkaamassa reitti valintakoerakennukselle aikaisemmin. Yliopiston kampuskartan löydät täältä: https://www.jyu.fi/fi/kartat. Yliopistolla on monta kampusta, joten on tärkeää tietää millä kampuksella kyseinen koe järjestetään.

Muistilista valintakokeeseen
- Ole ajoissa paikalla
- Ota mukaan kirjoitusvälineet ja kuvallinen henkilöllisyystodistus
- Perehdy aineistoon ajoissa

Valintakokeissa saa olla mukana juomapullo. Lisäksi fysiikan ja kemian valintakokeissa saa käyttää ylioppilaskirjoituksissa sallittua laskinta, mutta ei taulukkokirjaa.

Lisää infoa valintakokeista löytyy täältä: https://www.jyu.fi/fi/hakijalle/nain-haet/valintakokeet .

Tarvitsetko valintakokeessa lisäaikaa tai apuvälineen? Muista, että yksilöllisiä järjestelyitä valintakokeeseen tulee hakea 7 vuorokauden sisällä hakuajan päättymisestä. Esimerkiksi lukivaikeuden perusteella on mahdollista hakea lisäaikaa kokeeseen. Järjestelyistä tehdään aina erillinen päätös hakemuksen perusteella.

Valintakoerumban aikana muista levätä ja nähdä perhettä sekä ystäviä! Lähettiläät ovat linjoilla IG:ssä/Facessa/mailissa jos tulee kysyttävää! Tsemppiä lukusavottaan ja onnea kokeisiin!

Musiikkikasvatuksen opiskelijalähettiläs Sarri

Yhteishaku loppui - valintakokeet edessä Yhteishaku loppui - valintakokeet edessä Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 10.18 Rating: 5