Luokanopettajalähettilään esittäytyminen

Hei!
Esittelyvuorossa on luokanopettajaopiskelija Suvi. Olen kotoisin Hollolasta, eli ihan Lahen vierestä. Opiskelen Jyväskylässä nyt neljännettä vuotta ja saavuin tänne suoraan lukion penkiltä. Vuoden päästä siintää valmistuminen, mikä on vähän tylsää, koska opiskelu täällä on ollut todella hauskaa ja opiskeluaika ehdottomasti elämän parasta aikaa!

Olen pienestä asti halunnut luokanopettajaksi ja mieli ei ole opintojen aikana mihinkään muuttunut. Luokanopettajaksi opiskelussa yhdistyy tiede ja touhuaminen, ja opintoja suorittaessa olen päässyt uimaan, soittamaan ukulelea, tekemään animaatioelokuvia ja vaikka mitä hauskaa. Välillä tietenkin  myös paneudutaan syvällisesti kasvatustieteisiin, mutta liikaa ei meidän opinnoissa luennoilla istuta tai tentteihin lueta. Opiskeluissa painottuu ryhmätyöt, keskustelut, harjoittelut ja käytännön yhdistäminen teoriaan.

Minulla on sivuaineina musiikki ja erityispedagogiikka. Luokanopettajaopintoihin kuuluu pakollisena  osana sivuaineita, joilla voi halutessaan hankkia itselleen pätevyyden aineopettajaksi luokanopettajatutkinnon oheeseen. Itselläni opintoihini tällä hetkellä kuuluu musiikin sivuainetta, gradua ja maisterivaiheen ilmiö-kursseja.

Jyväskylän yliopisto on antanut minulle todelliset mahdollisuudet kokeilla siipiäni ulkomailla, ja olen viettänyt opintojeni aikana vaihtokevään Etelä-Koreassa ja suorittanut opetusharjoittelun Intian maaseudulla. Pidän valtavasti perusarjestani koti-Jyväskylässä, mutta kyllä nuo ulkomaanreissutkin ovat olleet mahtavia kokemuksia.

Harrastan vapaa-ajallani ahkerasti liikuntaa jumppaamalla, lenkkeilemällä ja käymällä salilla. Lisäksi soitan pianoa ja kitaraa. Minulla on käynyt onnekas sattuma sen suhteen, että parhaat opiskelijakaverini asuvat samassa KOAS:in talossa kuin minä, joten naapureidenkin kanssa tulee vietettyä paljon aikaa.

Jos on mitään kysyttävää luokanopettajaopinnoista, Jyväskylästä tai kengän koostani niin kysykää ihmeessä.

Suvi, luokanopettajalähettiläs
Luokanopettajalähettilään esittäytyminen Luokanopettajalähettilään esittäytyminen Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 8.04 Rating: 5