Psykologian opiskelijalähettiläs esittäytyy

Moikka!

Tällä kertaa esittelyvuorossa olen minä, psykologian opiskelija ja opiskelijalähettiläs Anna. Kiinnostuin psykologiasta ensimmäistä kertaa 9. luokalla kun katsoin kavereiden kanssa elokuvan Oikeanlaista kemiaa. Elokuvassa ollut terapeutti herätti kiinnostuksen työtä kohtaan - mikä olisikaan mukavampaa kuin istua työkseen sohvalla ja jutella ihmisten kanssa! Sittemmin kiinnostukseni psykologiaa kohtaan on saanut hieman vakaampaa pohjaa ja olen ymmärtänyt, miten mielenkiintoinen ja monipuolinen ala onkaan kyseessä.

Psykologian opinnoissa parasta ovat olleet käytännönläheiset kurssit, joilla on päässyt käytännössä harjoittelemaan esimerkiksi omia vuorovaikutustaitoja. Myöhemmin keväällä olen myös menossa orientoivaan harjoitteluun, jossa pääsen tutustumaan psykologin työhön paikan päällä. Yliopisto-opiskelussa pidän erityisesti valinnanvapaudesta. Jokainen voi valinnoillaan tehdä tutkinnosta aivan omannäköisensä. Itse olen lukenut psykologian lisäksi kasvatuspsykologiaa, ranskaa, yrittäjyyttä ja markkinointia ja aion lukea vielä ainakin henkilöstöjohtamista. Välillä meinaa iskeä valinnanvaikeus, kun mielenkiintoisia aloja on niin paljon.

Vapaa-aikani kuluu ainejärjestötoiminnan parissa (siitä lisää blogissa ensi viikolla!), ystävien kanssa ja harrastuksissa. Harrastan pianonsoittoa, lenkkeilyä ja tankotanssia sekä satunnaisesti myös ryhmäliikuntaa ja uintia. Jyväskylässä pidän erityisesti monipuolisista liikuntamahdollisuuksista.

Mikäli joku psykologian opiskelussa tai hakemisessa mietityttää, niin ota yhteyttä!
Ihanaa ystävänpäivää ja mukavaa kevättä!

Terveisin,
Anna

Psykologian opiskelijalähettiläs esittäytyy Psykologian opiskelijalähettiläs esittäytyy Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 4.26 Rating: 5