Uusi alku

Hei kaikki!

Täällä kirjoittelee varhaiskasvatuksen opiskelijalähettiläs Ida-Sofia. Uusi lähettiläskausi on lähtenyt taas käyntiin muun muassa "Hakijan päivän" myötä, jolloin Jyväskylän yliopistolla oli avoimet ovet ja monet tulevat hakijat kävivät ihmettelemässä, mitä meillä voi oikein opiskella. Opiskelijalähettiläät olivat myös paikalla vastaamassa vierailijoiden kiperiin kysymyksiin.

Olemme saaneet kunnian vierailla jo useilla eri kouluilla kertomassa niin opiskelusta yliopistossa kuin lähettiläiden omista opintosuunnista. Itsellä on ollut ilo vastailla lukiolaisten kysymyksiin tänä syksynä muun muassa Kuopion lyseon lukiolla ja Kangasniemen lukiolla. Vierailut tarjoavat mahdollisuuden kohdata kasvokkain jatko-opiskelu vaihtoehtoja pohdiskelevia, mutta nykytekniikan avulla olemme toteuttaneet etäesittelyn videpuhelun avulla myös esimerkiksi Utajärvelle.

Jyväskylän yliopiston opiskelijalähettilästiimissä on mukava edelleen tuttuja kasvoja viime vuodelta, mutta olemme saaneet mukaan myös uusia opiskelijalähettiläitä. He tulevat kukin vuorollaan esittelemään itsensä täällä blogissa tulevien kuukausien aikana. Ensimmäisenä teille esittäytyy taloustiedettä opiskeleva Emma. Vanhojen opiskelijalähettiläiden esittelyt voit lukea alta löytyvien linkkien kautta.

Anna, psykologia
Paavo, fysiikka
Ville, saksan kieli ja kulttuuri
Emmi, etnologia ja antropologia
Taru, yhteisöviestintä/viestinnän johtaminen
Titta, ekologia ja evoluutiobiologia
Ida-Sofia, varhaiskasvatustiede

Blogin puolella on jälleen luvassa monipuolisesti tietoa niin yliopistossa opiskelusta, Jyväskylästä kaupunkina kuin opiskelijaelämästä. Pysykää siis kuulolla!

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

T. Ida-Sofia, varhaiskasvatuksen opiskelijalähettiläs

Jyväskylän yliopiston opiskelijalähettiläät ja Student Ambassadorit toimintakaudelle 2017-2018.

Uusi alku Uusi alku Reviewed by JYU Opiskelijalähettiläät on 0.54 Rating: 5